Quantcast
ЦСКА съсипа Лимож с 14 тройки (видео)
Реал разби Ефес в битка за върха в Група А (видео)
Галатасарай се промъкна в Топ 16 (видео)
Макаби си подари победа за Ханука (видео)
Спортен "Икар" за Александър Везенков
Божидар Аврамов премина в Казерта

Водещи заглавия

Най-четени

Фейсбук статус

Гост на BBALL.bg

Гост на BBALL | Георги Младенов

Тази седмица гост в рубриката ни е националният селекционер - Георги Младенов. Жоро ще отговори на 10 от вашите въпроси. В случай че имате "питане" към легендата на българския баскетбол, може да използвате контактната форма. Въпросите ще се приемат до 30-ти Септември.

Рубрики

Диетата, с която отслабна Леброн Джеймс

Това лято Леброн Джеймс отслабна с около 7 кг., за да се подготви за предстоящия сезон. Неговата тайна? Премахна въглехидратите.    Подходът не е нищо ново. Преминава се от храни с високо съдържание на въглехидрати към такива с ниско. Ефектът, който се цели, е стопяване на мазнините. Това е бърз начин да отслабнете, като същевременно поддържате мускулите с много движения. Ход, който може да предотврати контузии и ще увеличи енергийните резерви на организма. Без значение дали сте спортисти или не.    И стъпките, към които трябва да се придържате в продължение на месец, са три:   1. 50/30/20: Стремете се да поемате 50% от калориите си от добри мазнини, 30% от протеини и 20% от здравословни въглехидрати. В идеалния случай цели плодове и зеленчуци.   2. Увеличете добрите мазнини: Най-важно е да различавате лошите от добрите мазнини. Към лошите спада истинският злодей, който се съдържа в храните, на чиито етикети пише "хидрогенирано" или "частично хидрогенирано" масло, и в които се крият много повече преработени храни, отколкото си мислите. Разлика не правят най-широкоразпространените салатни сосове, съдържащи рапица и други растителни масла. Към добрите се включват орехи, бадеми, авокадо, зехтин и дори мазните риби като сьомга и сардина. Не е нужно да избягвате наситените мазнини на месото. Многобройни големи проучвания не са успели да намерят някаква връзка между консумацията на наситени мазнини и сърдечно-съдовите заболявания. Освен това телата ни се нуждаят от тези мазнини, за да спомогнат усвояването на хранителните вещества.   3. Не прехапвайте: Много хора биха казали, че за да подтискаш апетита има нужда от чести малки хранения през деня, но те повишават нивата на инсулина и се намесват в изгарянето на мазнини. Не гладувайте, но избягвайте прехапванията между основните хранения.   Четирите седмици на Леброн   Първа седмица: Без въглехидрати на закуска. В първата седмица не се притеснявайте и не променяйте обяда и вечерята си. Просто се уверете, че закуската Ви не съдържа въглехидрати. Хапнете, например, две яйца, приготвени в екстра върджин зехтин, гарнирани с авокадо. Или пиле. Ще усетите разликата веднага, ще имате енергия още от сутринта.   Втора седмица: Пригответе обяда си вкъщи. За да не се притеснявате какво ще хапвате наобяд, просто свикнете да подсигурите обяда у дома и да го отнесете със себе си на работа. В ресторантите и заведенията за бързо хранене порциите са твърде често огромни и претъпкани с въглехидрати и лоши мазнини.   Трета седмица: Нисковъглехидратен обяд. Можете да включите салата с пиле, риба тон, пържола, или дори по-твърдо сварено яйце, плюс орехи, авокадо, екстра върджин зехтин.   Четвърта седмица: Нисковъглехидратна вечеря. Печено във фурна или на скара агнешко/пилешко/риба със зеленчуци или салата. Позволено е и малко сирене. Свеж десерт от плодове. Избягвайте ориз, хляб и тестени изделия.  

01.10.2014 г. | Булевард

Втори успех за Балкан в Бургас

Балкан постигна втора поредна победа на турнира за Купа Бургас след като разгроми Черноморец с 86:60. Вчера баскетболистите на Александър Тодоров се наложиха и над Сигал Прищина. В неделя за тях предстои нов, последен двубой от надпреварата край морето, от 17,00 часа "зелените" срещат македонския Кожув. Без контузения Милан Милованович, който ще отсъства три месеца поради счупена костица в стъпалото, Балкан нямаше проблем срещу Черноморец. Черногорското тежко крило Вукота Павич доминира в подкошието с 12 борби, а в нападение нямаше защитник на бургазлии, който да го спре - 18 точки. Тандемът бомбандировачи от далечно разстояние Иван Лилов и Мартин Маринов комбинира за общо 31 точки срещу "акулите". 16 дело на Лилов и 15 на Маринов, който направи поредно силно включване от пейката. За домакините Димитър Рошманов записа 16 точки, а синът на бившето крило на Славия и Нефтохимик Поли Паскова - Любен се отличи с 11 точки и 9 овладени под коша топки. СТАТИСТИКА ОТ БАЛКАН - ЧЕРНОМОРЕЦ

28.09.2014 г. | Новини

Блогъри

Георги Давидов разказва за Олимпия Любляна и Байерн Мюнхен

В късната есен и началото на зимата Георги Давидов потегли на път. За да види с очите си как работят отвъд границите на България. В Олимпия, Байерн Мюнхен и в австрийския Гюсинг, станал "български" покрай Чавдар Костов и Александър Янев. За десерт бившият капитан на ЦСКА и център на националния отбор, който това лято се раздели с мястото си в треньорския щаб на Лукойл, надникна в кухнята на футболния Лудогорец. Разказът - от първо лице, направо от него! Очарован съм от отношението, което срещнах. Без значение от мястото. Навсякъде хората бяха открити към мен. Толкова е хубаво, когато някой дойде, да го предразположиш, да му разкриеш, ако не всички, то поне част от знанията си. Винаги има едни 10% ноухау, които всеки пази. Но на 60-70% да споделиш онова, което си научил с друг, който е жаден да те чуе, това е велико. Това е огромен опит. На нас като нация ни липсва тази гостоприемност, готовността да подадем ръка, да помогнем. Не сме отворени към чужденците. В моята практика, не си спомням някой да е дошъл отвън, да е поискал нещо да научи и да сме му съдействали. Приемам го като лош атестат. Аз съм човек, който обожава да се учи, да се образова. Не ми тежи. Напротив, изпитвам удоволствие. Без значение от кой спорт. Винаги има нещо, което не знаеш. Винаги има някой, който знае повече. В момента се намирам в труден период за мен и моето семейство, заради избора, който направих. Сега разполагам с време, което използвам максимално, за да се сдобия с колкото се може повече знания.  Когато ми се отдаде възможност да вляза в клубове от ранга на баскетболните Олимпия Любляна в Словения, Байерн Мюнхен в Германия и Гюсинг в Австрия, както и в най-добрия български отбор в момента - футболния Лудогорец, не се поколебах нито за миг. Качих се на колата и потеглих. Не е никак лесно да получиш разрешение да надникнеш в кухнята на клубове с такъв авторитет и позиции в Европа. Особено да попаднеш в Байерн с легендарен треньор като Пешич.  Искам да благодаря на няколко души, които ми помогнаха да се докосна до всичко това, да видя четири различни подхода. Благодарности на моя приятел и прекрасен български баскетболист Христо Николов за съдействието в Олимпия Любляна. Благодарности на Оливер Костич, който направи така, че да се чувствам като у дома си в Байерн Мюнхен. Благодарности за топлото посрещане на Чавдар Костов, Александър Янев, на техния треньор Матиас Цолнер и на президента на Гюсинг Волфганг Астъл. Благодарности също така на Петър Георгиев - колега, за  чието съществуване не подозирах. В България едва ли някой е наясно, че от 4 години българин работи като треньор в школата на Байерн Мюнхен. 1. Олимпия Любляна. Клуб с големи традиции в европейския баскетбол (15 титли, 19 купи, шампион на Адриатическата лига, носител на Купа Сапорта). Много съм радостен, че българин играе в такъв отбор и е част от подобна организация. Факт, който трябва да ни служи като повод за национална гордост. Отбори от ранга на Олимпия не взимат случайни хора. Това, което ми направи голямо впечатление бе работата на Треньорския щаб. Имах възможността да ги проследя как се държат преди, по време и след тренировка. Всеки знаеше какво прави,каква е ролята му. Без да се налага някой да ти я казва, ти я виждаш с очите си в хода на самото занимание. Вижда се йерархията, стиковката помежду им. Според мен, това е от изключително важно значение за успешен клуб не само в баскетбола, а в спорта като цяло. Отношението на баскетболистите към тренировъчния процес и към указанията на треньора бяха от най-висока класа. Бяха такива, каквито би трябвало да бъдат във всеки професионален клуб. Проследих две отборни тренировки преди мач от Еврокъп. Видях кяк треньора и специалиста по физическа подготовка подходиха към този двубой. Това беше ново за мен. Проследих и на тренировка в ДЮШ. Силно впечатление ми направи, че има човек, който отговаря за физическата подготовка на децата - нещо, което е жизненоважно в тази възраст, но се подценява в България. Рано или късно идва ден, в който отсъствието на треньора по физическа подготовка и на работата в тази насока при подрастващите излиза скъпо, и то, с цената на детското здраве. 2. Байерн Мюнхен. Много е трудно да се обясни с думи какво стои зад това име (Байерн Мюнхен е участник в Евролигата). Осъзнах го дори за краткия си престой там. Институция, в която работи друга институция - Светислав Пешич. Той е пример за присъствие на треньор по време на тренировка. Изумително е да се усети и види на живо как един човек, който няма 170 см е способен да изпълни зала за 10 000 души. Респектът, който излъчва е необясним, но подплатен с безброй успехи (Пешич е извеждал отборите си на клубно ниво до трофеите в Евролигата и в Еврокъп, до Купа Корач, както и на ниво национални отбори до три европейски титли). Патриархат, който Пешич е наложил не само в Байерн, но и в цялата спортна общественост на Германия. Още не мога да повярвам, че ме допуснаха до тактическата тренировка преди мача от Евролигата срещу Армани. Станах свидетел на подход от друг вид за мач от европейски клубен турнир, и за мач от вътрешното първенство.Безценен опит! Имах възможност да се запозная с работата на Оливер Костич с втория състав на Байерн. Това е селекцията на тяхната старша възраст. Тренировъчен процес, който носи почерка на Пешич. Най-поразително от всичко бе отношението на младите баскетболисти от момента на влизане в залата - до момента на напускането й. Дисциплина и професионализъм от най-ранна възраст. За мен тези два фактора са предпоставка за успех. Идеята на Байерн Мюнхен е класическа. С добра селекция  работа в ДЮШ до няколко години постепенно да захранят мъжкия си отбор. Това, което видях ме кара да вярвам, че две-три момчета от школата ще имат основна роля не само в европейския, но и в световния баскетбол само след 5 години. Нещо, което в България чакаме да се случи, по-скоро се надяваме да стане от само себе си, по естествен път, вместо да работим целенасочено за реализация в дългосрочна перспектива. Имах шанс да контактувам с треньора по физическа подготовка на Байерн Мюнхен - Горан. Обсъдихме методите му на работа преди и по време на сезона. Той сподели нещо, което повечето от нас знаят, но подценяват и даже не се изпълнява. Отбор, който участва на няколко фронта, задължително трябва да проведе много добра предсезонна подготовка. Върху нея тимът стъпва, когато състезателната година бъде открита. В хода на сезона от Треньорския щаб само поддържат качествата, които вече са натрупали, а не да ги изграждат отначало и по време на сезона, което повишава риска от контузии и претренираност.   СЛЕДВА ПРОДЪЛЖЕНИЕ

16.12.2014 г. | Блогъри

Какво всъщност означава фитнес?

Думата се превърна нарицателно през последните 10 години. Фитнесцентрове има под път и над път. Всеки втори обича да споменава, че ходи на фитнес и тренира редовно. Ако попитаме Google за значението на думата, ще открием, че фитнес характеризира по-скоро пригодността на организма за извършването на определена задача или цел. В този случай това може да бъде доста обширно понятие. Какво си представяте, когато чуете някой да и говори за фитнес? За едни, понятието е зала, оборудвана с тежести, спортни уреди и машини. За други, фитнесът е спорт, хоби или физическа активност извън работно време. За трети става въпрос за начин на живот и мислене. Буквалният превод на думата фитнес означава "годност". Според Уикипедия: "Под Фитнес трябва да се разбира психическата и физическа способност и годност на човек, които му дават възможност да преодолява разнообразните душени, интелектуални и физически натоварвания в ежедневието, професията и свободното време по начин, който не води до ментална и физическа умора, или изтощение и възпрепятстване на нормално и креативно водене на живот." (Prof.Dr.med. Dieter Jeschke) "Понятието "Фитнес" обхваща широк спектър от човешки възможности в различни ситуации, а под практикуване на фитнес трябва да се разбира съзнателния стремеж за тяхното развитие. Физическите способности стоят в тази взаимозависимост на открояващо се място и са определяща и незаменима предпоставка за всичко друго в този процес. Тяхното развитие е възможно единствено чрез оптимална спортна тренировка, отговаряща на моментното физическо, психическо и здравословно състояние на трениращия, целесъобразно и балансирано хранене, както и здравословен начин на живот." В някои речници може да срещнете "фитнес" като способността да предаваме гени и да бъдем здрави. Фитнесът като физическа активност: Основните физически качества са: издръжливост (сърдечно-съдова и дихателна система), сила, гъвкавост, мощност (взривна сила), скорост, координация, баланс, ловкост и прецизност. Колкото по-компетентни сме в тези умения, толкова повече се доближаваме до максималния капацитет от това да бъдем FIT (годни) и развиваме нашият FITNESS чрез физически натоварвания и тренировки. Фитнесът като физиологическо действие: Има три метаболитни пътища, които осигуряват енергия за всички човешки действия. Тези "метаболитни двигатели" са известни като фосфатен път, гликолиза и път на оксидация (кислороден). Първият се активира при най-висока физическа активност - тази, която трае по-малко от 10 секунди (анаеробен процес). При гликолизата имаме умерено натоварващи дейности - тези, които издържат до няколко минути (смесен анаеробен-аеробен процес). Последният кислороден път се проявява при натоварвания, които продължават повече от няколко минути (аеробен режим). Кросфитът определя фитнеса като капацитет от физическо натоварване, чрез голям аспект от функционални движения и упражнения, които развиват физическите ни умения за определен период от време. В заключение ще кажа, че независимо в кое от гореспоменатите определения и твърдения намирате себе си, фитнесът е физическа активност, движение, функционалност, начин на живот. Всеки човек трябва да може да използва тялото си в пълния капацитет и функционалност, движейки се свободно в заобикалящата ни среда. Ако днес правите вашия фитнес, който ви помага да се чувствате и изглеждате по-добре, да живеете пълноценно и спокойно, тогава най-добре ще определите точната дефиниция на това какво е "ФИТНЕС". Ако статията ви е харесала и сте научили нещо ново, моля споделете я във вашата социална мрежа, за да може инфорацията да достигне и до други като мен и като вас. Ако имате въпроси, или нужда от насоки и съвети, свързани с начина на хранене, а може би искате тренировъчна програма, не се колебайте да се свържете с мен. Пожелавам ви прекрасен и здравословен ден!

10.12.2014 г. | Блогъри