Quantcast
Сан Антонио би сърдитите "крале" отново без Грег Попович (видео)
Барселона срази Армани Милано (видео)
Панатинайкос отказа Байерн и стигна до Топ 16 на Евролигата (видео)
Лукойл повтори 49-точкова разлика отпреди почти 4 години
Чайлс си тръгва от Рилски спортист
Кметът на Ботевград Георги Георгиев: Няма да допуснем някой да навреди на Балкан

Водещи заглавия

Най-четени

Фейсбук статус

Гост на BBALL.bg

Гост на BBALL | Георги Младенов

Тази седмица гост в рубриката ни е националният селекционер - Георги Младенов. Жоро ще отговори на 10 от вашите въпроси. В случай че имате "питане" към легендата на българския баскетбол, може да използвате контактната форма. Въпросите ще се приемат до 30-ти Септември.

Рубрики

Диетата, с която отслабна Леброн Джеймс

Това лято Леброн Джеймс отслабна с около 7 кг., за да се подготви за предстоящия сезон. Неговата тайна? Премахна въглехидратите.    Подходът не е нищо ново. Преминава се от храни с високо съдържание на въглехидрати към такива с ниско. Ефектът, който се цели, е стопяване на мазнините. Това е бърз начин да отслабнете, като същевременно поддържате мускулите с много движения. Ход, който може да предотврати контузии и ще увеличи енергийните резерви на организма. Без значение дали сте спортисти или не.    И стъпките, към които трябва да се придържате в продължение на месец, са три:   1. 50/30/20: Стремете се да поемате 50% от калориите си от добри мазнини, 30% от протеини и 20% от здравословни въглехидрати. В идеалния случай цели плодове и зеленчуци.   2. Увеличете добрите мазнини: Най-важно е да различавате лошите от добрите мазнини. Към лошите спада истинският злодей, който се съдържа в храните, на чиито етикети пише "хидрогенирано" или "частично хидрогенирано" масло, и в които се крият много повече преработени храни, отколкото си мислите. Разлика не правят най-широкоразпространените салатни сосове, съдържащи рапица и други растителни масла. Към добрите се включват орехи, бадеми, авокадо, зехтин и дори мазните риби като сьомга и сардина. Не е нужно да избягвате наситените мазнини на месото. Многобройни големи проучвания не са успели да намерят някаква връзка между консумацията на наситени мазнини и сърдечно-съдовите заболявания. Освен това телата ни се нуждаят от тези мазнини, за да спомогнат усвояването на хранителните вещества.   3. Не прехапвайте: Много хора биха казали, че за да подтискаш апетита има нужда от чести малки хранения през деня, но те повишават нивата на инсулина и се намесват в изгарянето на мазнини. Не гладувайте, но избягвайте прехапванията между основните хранения.   Четирите седмици на Леброн   Първа седмица: Без въглехидрати на закуска. В първата седмица не се притеснявайте и не променяйте обяда и вечерята си. Просто се уверете, че закуската Ви не съдържа въглехидрати. Хапнете, например, две яйца, приготвени в екстра върджин зехтин, гарнирани с авокадо. Или пиле. Ще усетите разликата веднага, ще имате енергия още от сутринта.   Втора седмица: Пригответе обяда си вкъщи. За да не се притеснявате какво ще хапвате наобяд, просто свикнете да подсигурите обяда у дома и да го отнесете със себе си на работа. В ресторантите и заведенията за бързо хранене порциите са твърде често огромни и претъпкани с въглехидрати и лоши мазнини.   Трета седмица: Нисковъглехидратен обяд. Можете да включите салата с пиле, риба тон, пържола, или дори по-твърдо сварено яйце, плюс орехи, авокадо, екстра върджин зехтин.   Четвърта седмица: Нисковъглехидратна вечеря. Печено във фурна или на скара агнешко/пилешко/риба със зеленчуци или салата. Позволено е и малко сирене. Свеж десерт от плодове. Избягвайте ориз, хляб и тестени изделия.  

01.10.2014 г. | Булевард

Втори успех за Балкан в Бургас

Балкан постигна втора поредна победа на турнира за Купа Бургас след като разгроми Черноморец с 86:60. Вчера баскетболистите на Александър Тодоров се наложиха и над Сигал Прищина. В неделя за тях предстои нов, последен двубой от надпреварата край морето, от 17,00 часа "зелените" срещат македонския Кожув. Без контузения Милан Милованович, който ще отсъства три месеца поради счупена костица в стъпалото, Балкан нямаше проблем срещу Черноморец. Черногорското тежко крило Вукота Павич доминира в подкошието с 12 борби, а в нападение нямаше защитник на бургазлии, който да го спре - 18 точки. Тандемът бомбандировачи от далечно разстояние Иван Лилов и Мартин Маринов комбинира за общо 31 точки срещу "акулите". 16 дело на Лилов и 15 на Маринов, който направи поредно силно включване от пейката. За домакините Димитър Рошманов записа 16 точки, а синът на бившето крило на Славия и Нефтохимик Поли Паскова - Любен се отличи с 11 точки и 9 овладени под коша топки. СТАТИСТИКА ОТ БАЛКАН - ЧЕРНОМОРЕЦ

28.09.2014 г. | Новини

Блогъри

За протеините и развенчаните митове на червеното месо

Интересен факт на деня: Жителите на една от най-малките държави в света - Люксембург, приемат най-голямо количество месо на глава на населението. Консумацията им се равнява на средно около 300 кг месо на човек годишно. Второто място държат САЩ (276 кг, предимно говеждо месо - б.а.), третото е за Австралия (267 кг). Индия, с население от над 1 милиард души, е на последната позиция по този показател (само 7 кг месо годишно на човек).Ето ме отново! Продължаваме със следващия компонент, от който е изградено тялото ни. За да си припомните предишните изграждащи блокове и какво обсъждахме в първите ни статии просто натиснете тук и тук. Протеини. Те са основните структурно-изграждащи блокове с различни форми и размери. Протеинът е във всяка една от трилионите клетки в човешкото тяло. Не може да има живот без протеин. Единственото друго вещество, по-изобилно в тялото, е водата. Приблизително 18-20% от тялото е протеин. В мъжкото тяло се съдържат средно към 20% протеини, в женското 15%. Организмът използва протеините за изграждането на съединителна тъкан, кости, сухожилия, стави, мускули, вътрешни органи, кожа и коса. Косата се състои от протеин, наречен кератин, който има спирална форма. Този протеин има серни облигации, заради които някои хора имат къдрава коса . Поне 10 000 типа протеини работят, за да функционираме правилно и да живеем пълноценно. Протеинът, както въглехидратите и мазнините, е макро-хранителен. Макро-нутриенти са хранителни вещества, които осигуряват калории или енергия. Протеините и въглехидратите дават 4 калории енергия докато мазнината осигурява 9 калории на грам. Тялото не може да складира протеини, те или се изгарят, или се превръщат в мазнина. Продължителността на живота на повечето протеини възлиза на два дни или по-малко. Протеините в организма идват в много форми и размери. Най-простите изглеждат като малки влакове, всеки един вагон в композицията, или единица в протеина се нарича аминокиселина. Различните видове протеини в организма имат едно общо нещо: те са химични вещества, съставени от 20 вида аминокиселини. Пълните протеини (цели протеини - б.а.) са протеини, които съдържат всички девет от незаменимите аминокиселини. Протеини от животински храни като месо, птици, риба, млечни продукти и яйца, са пълни. Непълни източници на протеини включват ядки и зеленчуци.  Някои протеини са лесно смилаеми. Например телешкото и агнешкото от здрави животни. Трудносмилаемите идват от приемането на пълнозърнести и млечни продукти като краве прясно мляко, които съдържат глутен и казеин , както и соята. В бъдещи статии ще обсъдим подробно защо не се препоръчва да пием прясно мляко, от какво произлизат алергиите към лактоза, какво представлява глутенът. Приемът на прекалено много протеини може да бъде опасен. Това води до претоварване на черния дроб и бъбреците, на които се налага да работят извънредно, за да го премахнат и разградят. Понякога се стига до качване на тегло. Повишените нива на амоняк в организма от излишъка на протеини предизвикват завишаване на пикочната киселина - признак, който отключва заболявания като подагра. Недостигът на протеини е не по-малко опасен. Тялото си ги набява от мускулите като ги самоизяжда. Логично е животинското месо да е най-близко до нашия човешки профил в структурно съотношение. Телата могат да приемат и други протеини, но тогава ще имат нужда от повече ензими и енергия за преработването им. С месото, работата, която трябва да свършим е почти готова. Заедно с него приемаме и полезни мазнини, които са много близки до нашите. Сигурно някои от вас са чували, че червеното месо е вредно. Това схващане се базира на схващането за животни, които са отгледани и хранени погрешно (с антибиотици, хормони, твърде много Омега 6, преработени храни, били са подлагани на стрес - б.а.). Изследвания сочат, че здравословните ползи от приемането на месо от животно, хранено природосъобразно (с трева - б.а.) са най-добрият източник на протеини. Друг добър източник на протеин са яйцата. Жълтъкът е най-полезната съставка в яйцето. Протеинът в яйцето е разделено по равно 3 грама в белтъка и 3 грама в жълтъка. Така, че освен източник на протеин, жълтъкът е богат на полезни мазнини, витамини и минерали. Моля ви, не изхвърляйте жълтъците. Препоръчително е да се приготвят близко до суровото им състояние (на очи, ровки или сурови). Твърдият жълтък става токсичен при оксидацията.От всички сирена, пармезанът съдържа най-много протеин, с 41,6% на 100 грама. Рибата с най-много протеин е риба тон, с 30 на 100 грама порция. След това е аншоата (29 грама), сьомгата (27 грама), камбалата (27 грама) и тилапията (26 грама).   Здравословен съвет: Към всички вегетарианци и вегани: Киноа е зърно, което съдържа всичките девет незаменими аминокиселини. Това прави киноата добър източник на пълноценен протеин.  The Twenty Amino Acids in Human ProteinsAlanine (A) *Leucine (L) Arginine (R)*Lysine (K) Asparagine (N) *Methionine (M)Aspartic acid (D) *Phenylalanine (F) Cysteine (C)Proline (P) Glutamic acid (E) Serine (S)Glutamine (O) *Threonine (T) Glycine (G)*Tryptophan (W) *Histidine (H) Tyrosine (Y)*Isoleucine (I) *Valine (V) Това беше всичко за тази седмица Ако статията ви е харесала и сте научили нещо ново, моля споделете го във вашата социална мрежа, за да направите инфорацията достъпна и за други хора. Ако имате въпроси, или имате нужда от насоки и съвети свързани с начина на хранене, а може би искате тренировъчна програма, не се колебайте да се свържете с мен! Приятен ден , бъдете силни и здрави!

23.11.2014 г. | Блогъри

За оковите, страха и омразата в една зала

“Българите сме велик народ и не се предаваме никога!” Тези думи не принадлежат на някои древен мислител, но пък са най-често срещаният статус в социалните мрежи през последните 24 часа. Авторът им е пример за спортист, който не само защитава идеалите си, но е заслужил да носи трите свещени цвята (б.а. бяло, зелено, червено) на ревера си повече от всички нас. Той e Кубрат Пулев. Обратната страна на монетата. Нищо велико и достойно обаче нямаше вчера около 19.15 ч. в зала “Универсиада”. Бой, обиди, счупени столове, кървища... но най-вече ранени хора... Граница, която никога не бива да бъде прекрачвана, дори и в най-големите кошмари на всеки, който поне веднъж е стъпил в залата, навел се е към олющения дървен паркет с вече избледнeли цветове, взел е в двете си вдървени от студ ръце оранжевата топка, и затваряйки очи е прозрял колко велика е тази игра. Може и да не вярвате, но тя пак ще си остане велика, независимо дали Левски ще бъде глобен с 5000 или 10 000 евро заради мелето по време на двубоя с Партизан вчера. Само че знаете ли каква е разликата?! След боя, обидите, счупените столове, кървищата остават страхът, гневът, омразата и отчаянието. Неща, десет хиляди пъти по-страшни от всяко наказание. На дъното спасение няма. Пътят нагоре е труден, но все още надежда има. Трябва обаче всички да се погледнем с други очи. Не като врагове, а просто като хора. Журналисти, фенове, ръководители, треньори и играчи трябва да осъзнаем час по-скоро, че се борим за една кауза, а не се надпреварваме в нея. Иначе, както пише Ботев в “Елегия” “Глухо и страшно гърмят оковите”. С подобни батални сцени по залите, освен с окови, българският баскетбол скоро няма да бъде свързван с абсолютно нищо друго. Ние обаче като че ли привикнахме и вече не се впечатляваме, когато вечер включим телевизора и видим поредната разбита глава на спортно събитие. Стига да не ни е в къщата. И, ако тук подобно нещо е безнаказано ежедневие, то в Европа си патят всеки ден от него. Справка: За няколко месеца същият този Партизан, пристигнал у нас с 20-тина фена, които трепереха от страх и отказваха да напуснат служебния вход на “Универсиада”без полицейски кордон, олекна с близо 60 000 евро. Отидоха за глоби за хвърлени предмети, използване на лазери и внасяне на пироефекти в залата по време на мачовете на тима в Евролигата през 2012/2013. Извод: Някои могат да си го позволят. Когато обаче в Левски броят стотинките и се чудят дали ще изкарат до Нова година, и когато момчета като Христо Захариев си трошат ребрата за без пари, това е излагация. Не пред нас. А пред хората отвън, които са дали шанс на шампиона, носител на купата и първенец в БИБЛ през миналия сезон в Адриатическата лига. А как би трябвало да бъде? Затворете очи. Да върнем за миг времето назад. Денят е 15 ноември. Мястото – зала “Универсиада”, а часът - около 19.15 ч. Първата част току-що е приключила. Време е за кратък разбор. Няма как да преброиш хилядите “сини” шалчета, които летят във въздуха. Тити размахва укорително палец към младоците на пейката на Левски. От другата страна Вуйошевич разпалено обяснява на сръбската дружина, че точната ръка на Павлин трябва да бъде спряна. А зад пейката на Партизан няколко фена, които можеш да преброиш на пръсти, подкрепят своите. Секунда-две и всичко започва наново, а песните огласят целия бул. “Шипченски проход”. Така трябваше да бъде....Но не беше! Във всяко зло, казват, имало и нещо добро. Някъде измежду счупеното, кръвта, страха, се промъкна Добротата. Но само, за да ни покаже какви трябва да бъдем. По ирония на Съдбата, тя си избра лицето на Милян Пупович. Случайност или не?! Оставям на Вас да прецените сами. Милян е закърмен с подобни батални сцени още от малък, и за разлика от много други вчера, включително и малобройните охранители в залата, се хвърли да защити с тялото си един от феновете на Партизан, излагайки на риск живота и кариерата си. Колко от нас биха направили това, не само в залата, но и на улицата, в киното или на работа?! “Това не е баскетболът, това не е спортът, за всекиго бих направил същото ", обясни героят Пупович след края на мача. Казвам ГЕРОЙ неслучайно. Милян може да бъде пример, поради една простичка причина. Преди да бъде спортист, играещ за шампиона на България, той е просто ЧОВЕК. А дали наистина най-достойните не са тези, които имат сърца?! Колко такива като Пупович ни трябват, за да се променим?! 

16.11.2014 г. | Блогъри