Quantcast
Загуба за Деян Иванов и Казерта в Италия
Трабзонспор с успех над Тюрк Телеком, Калоян Иванов на ниво
Силен Чавдар Костов за победа на Гюсинг с продължение в Австрия
Христо Николов и Олимпия разбиха МЗТ Скопие като гости
Нефтохимик си върна женската купа след 7-годишна суша
Два пъти поред Дунав с бронза от купата

Водещи заглавия

Най-четени

Фейсбук статус

Гост на BBALL.bg

Александър Везенков| Гост на BBALL

Ако симпатизирате и се радвате на успехите на талант №1 на българския баскетбол, можете да изпращате вашите въпроси на имейла ни - bballbg@gmail.com

Рубрики

Диетата, с която отслабна Леброн Джеймс

Това лято Леброн Джеймс отслабна с около 7 кг., за да се подготви за предстоящия сезон. Неговата тайна? Премахна въглехидратите.    Подходът не е нищо ново. Преминава се от храни с високо съдържание на въглехидрати към такива с ниско. Ефектът, който се цели, е стопяване на мазнините. Това е бърз начин да отслабнете, като същевременно поддържате мускулите с много движения. Ход, който може да предотврати контузии и ще увеличи енергийните резерви на организма. Без значение дали сте спортисти или не.    И стъпките, към които трябва да се придържате в продължение на месец, са три:   1. 50/30/20: Стремете се да поемате 50% от калориите си от добри мазнини, 30% от протеини и 20% от здравословни въглехидрати. В идеалния случай цели плодове и зеленчуци.   2. Увеличете добрите мазнини: Най-важно е да различавате лошите от добрите мазнини. Към лошите спада истинският злодей, който се съдържа в храните, на чиито етикети пише "хидрогенирано" или "частично хидрогенирано" масло, и в които се крият много повече преработени храни, отколкото си мислите. Разлика не правят най-широкоразпространените салатни сосове, съдържащи рапица и други растителни масла. Към добрите се включват орехи, бадеми, авокадо, зехтин и дори мазните риби като сьомга и сардина. Не е нужно да избягвате наситените мазнини на месото. Многобройни големи проучвания не са успели да намерят някаква връзка между консумацията на наситени мазнини и сърдечно-съдовите заболявания. Освен това телата ни се нуждаят от тези мазнини, за да спомогнат усвояването на хранителните вещества.   3. Не прехапвайте: Много хора биха казали, че за да подтискаш апетита има нужда от чести малки хранения през деня, но те повишават нивата на инсулина и се намесват в изгарянето на мазнини. Не гладувайте, но избягвайте прехапванията между основните хранения.   Четирите седмици на Леброн   Първа седмица: Без въглехидрати на закуска. В първата седмица не се притеснявайте и не променяйте обяда и вечерята си. Просто се уверете, че закуската Ви не съдържа въглехидрати. Хапнете, например, две яйца, приготвени в екстра върджин зехтин, гарнирани с авокадо. Или пиле. Ще усетите разликата веднага, ще имате енергия още от сутринта.   Втора седмица: Пригответе обяда си вкъщи. За да не се притеснявате какво ще хапвате наобяд, просто свикнете да подсигурите обяда у дома и да го отнесете със себе си на работа. В ресторантите и заведенията за бързо хранене порциите са твърде често огромни и претъпкани с въглехидрати и лоши мазнини.   Трета седмица: Нисковъглехидратен обяд. Можете да включите салата с пиле, риба тон, пържола, или дори по-твърдо сварено яйце, плюс орехи, авокадо, екстра върджин зехтин.   Четвърта седмица: Нисковъглехидратна вечеря. Печено във фурна или на скара агнешко/пилешко/риба със зеленчуци или салата. Позволено е и малко сирене. Свеж десерт от плодове. Избягвайте ориз, хляб и тестени изделия.  

01.10.2014 г. | Булевард

Втори успех за Балкан в Бургас

Балкан постигна втора поредна победа на турнира за Купа Бургас след като разгроми Черноморец с 86:60. Вчера баскетболистите на Александър Тодоров се наложиха и над Сигал Прищина. В неделя за тях предстои нов, последен двубой от надпреварата край морето, от 17,00 часа "зелените" срещат македонския Кожув. Без контузения Милан Милованович, който ще отсъства три месеца поради счупена костица в стъпалото, Балкан нямаше проблем срещу Черноморец. Черногорското тежко крило Вукота Павич доминира в подкошието с 12 борби, а в нападение нямаше защитник на бургазлии, който да го спре - 18 точки. Тандемът бомбандировачи от далечно разстояние Иван Лилов и Мартин Маринов комбинира за общо 31 точки срещу "акулите". 16 дело на Лилов и 15 на Маринов, който направи поредно силно включване от пейката. За домакините Димитър Рошманов записа 16 точки, а синът на бившето крило на Славия и Нефтохимик Поли Паскова - Любен се отличи с 11 точки и 9 овладени под коша топки. СТАТИСТИКА ОТ БАЛКАН - ЧЕРНОМОРЕЦ

28.09.2014 г. | Новини

Блогъри

Убиецът на мачове

12 февруари 2015 г. В историята на Евролигата тази дата остава като завещание. Дата, жигосана с името на един от най-съвършените виртуози, които играта някога е раждала – Шарунас Ясикевичус. Снощи Евролигата провъзгласи литовеца за легенда. Не, че той досега бе нещо различно. Ясикевичус, който след броени дни (на 5 март – б.а.) навършва 39 е по средата на първия си „костюмарски“ сезон след 16-годишна кариера. Той е по средата на първата си година в треньорството като помощник на Жалгирис. По всичко личи, че сърцето му, което биеше непослушно повече от десетилетие под потника на един от най-забележителните гардове на планетата, няма да се укроти. Шарас изглежда превъзходно със сако и вратовръзка, но вулканът от емоции в него достига до децибелите на сърдития Етна. „Той бе убиец. Убиец на мачове“, така легендата на Макаби Пини Гершон описва любимото си лошо момче, с което печели две от трите си европейски корони (2004, 2005). „Луд, но велик. Сигурен съм, че когато топката бе в негови ръце, самият не знаеше какво предстои. Аз също не знаех. Бях обаче спокоен, защото винаги предстоеше нещо добро“, казва Гершон. Ясикевичус се отказа след 16-годишна кариера, 12 години, от която в Евролигата. Свали кецовете с 2 343 точки (от тях 769 за Барселона, 711 за Макаби, 656 за Панатинайкос) в 226 мача в турнира (от тях 79 за Барса, 45 за Макаби, 70 за ПАО) , със 755 асистенции (от тях 288 за Макаби, 241 за Барса, 189 за ПАО) и 315 тройки (от тях 113 за Барса, 102 за Макаби, 72 за ПАО). Той е първият в историята на Евролигата, който печели трофея в две поредни години с два различни отбора: с Барселона през 2003 и с Макаби през 2004 г. Има основна роля в историческия дубъл на „делфините“ (2004, 2005) и е първият, триумфирал в три поредни сезона с два различни клуба: Барса (2003), Макаби (2004, 2005). Единственият, ставал шампион на Европа 4 пъти с три различни тима. Последният му Еверест бе с Панатинайкос през 2009 г. „Той е един по рода си. Казвах нещо и ме разбираше с половин дума. На терена бе треньор, аз имах себе си по време на игра на моя отбор. Стоях отстрани и само наблюдавах“, споделя по негов адрес и светилото Желко Обрадович, който работи с литовеца в златната ера на Панатинайкос. „Обичам го. И като играч, и като човек. Какво повече мога да кажа“, завършва тирадата си за Шарас Гершон. Обичайте го и вие. И го помнете. Не заради точките, асистенциите и спортното дълголетие. Не заради титлите и кинжалните тройки. Заради сърцето му. Заради пожарищата в сините очи. Заради ожулените до кръв колене от плонжове по неспасяеми топки. Заради страстта му. Заради любовта му. Заради лудостта му. Заради самия него. Защото той бе убиец. Убиец на мачове.А други като него, почти не останаха. Тук са събрани ТОП 10 НА НАЙ-ДОБРИТЕ МУ ИЗПЪЛНЕНИЯ  

13.02.2015 г. | Новини

Родени за бягане: Част 1

Интересен факт на деня: Младият организъм има нужда от 3-4 години, за да изгради здрав свод на ходилото.  Арката на ходилото не е създадена, за да носи тежест. Виждали ли сте под някой мост да стои упора точно по средата? Здравейте, приготвил съм ви поредица, която кръстих "Родени да бягаме". В нея ще обсъждаме как да ходим, как да бягаме правилно и да използваме нашето тяло максимално правилно и оптимално в ежедневието и докато спортуваме. Ще си говорим за фактори като биомеханична постановка и кинетична система на тялото, за баланс, ниво и качество на мускулите. На всеки няколко месеца водещите производители на спортни обувки в света пускат на пазара новите си модели. Някои дори имат вградени компютри, които да ви помогнат да следите тренировките си! В днешно време всяка възможна технология, за която можеш да се сетиш, се реализира в обувките...За съжаление, повечето от съвременните технологии са единствено и само маркетингов трик. Последните изследвания, проведени с тестове върху пътеки за бягане, чрез които изработват най-новите високотехнологични маратонки пълни с гелове, повдигане на петата и свода, системи и камери, платформи, стресират повече ставите, глезените, коленете, таза и гръбначния стълб, от колкото да ни помагат. Kомфортът и луксът, които ни заобикалят и поглъщат в крайна сметка ни води с висока скорост до неминуемо падение на човешката функционалност. Тъжно, но истина. Не всичко обаче е загубено. Можем да върнем нашата функционалност и да използваме телата си с максимания капацитет. Нека започнем с ходилата. Сложете всички скъпи маратонки с повдигнати платформи и пети в килера. Сложете възможно най-плоските и ниски маратонки и започнете да ходите с тях. От огромно значение е да прекарваме достатъчно време за мобилизация на глезените и ходилото чрез ходене боси, чрез масажи и физически упражнения. Хората не се раждат с плоски стъпала. Начинът на живот, блокирането на ходилото с всевъзможни видове маратонки, обувки и ботуши, води до изкривявания. Когато започваме да носим стелки, които подпират нашия свод, нашите ходила и крака стават по слаби. Човекът е еволюирал от тичане бос, така че анатомията ни (костна и мускулна система) е разработена по начин, че всъщност сме най-добре пригодени да тичаме боси. Ходилото има нужда от плавна и постепенна промяна. Помислете кога за последно прекарахте повече от 1 ден боси. Детето има нужда от 3-4 години, за да развие арката на ходилото. А вие колко години не сте давали възможност на глезените си да функционират правилно, заключвайки ги в обувки? Пример за това как трябва да изглеждат ходилата, са племената в Южна Америка и Африка. Индианците от Tarahumara тичат от столетия без никакви наранявания и деформации боси, или с чифт кожени сандали. Пръстите на краката трябва свободно да имат пространство по между си. Ако кутрето и останалите пръсти са сбити един в друг, това означава, че цял живот са в затворени маратонки и вероятно в по-малък размер обувки.  Има повече от 100 мускули, сухожилия и ставни връзки, които поддържат всички 26 кости и 33 стави, които изграждат ходилата ни. Въпреки че вашите мускули на краката са малки, те играят важна роля в поддържането на правилното ортостатично подравняване, баланс на тялото, механика на тялото и равномерно разпределение на тежестта. Ходилата и глезените са основите на тялото, ако има дисбаланс в ходилото може да започнат проблеми по кинетичната верига нагоре към коленете, таза и гръбначния стълб. Насреща съм да отговоря на всеки ваш въпрос. Ако имате нужда от съвет, консултация или просто желаете да научите повече за здравословното хранене и начин на живот, предоставям ви личната си страница във Фейсбущ, на която посрещавам голяма част от свободното си време: KEY BODY PERFORMANCE! До нови срещи!

12.02.2015 г. | Блогъри