Quantcast
Тони Дечев: Трябва да коригираме грешките до следващия мач
Влада Вукойчич: Бяхме концентрирани през цялото време
Балкан изстрада първа победа над Лукойл за последната година и половина
Фенербахче запазва Обрадович за още две години
Арбитражът отмени наказанието на Балкан
Черно море се готви за здрава битка срещу Рилецо

Водещи заглавия

Последни резултати

  • Лукойл Балкан 80 88
  • Кливланд Атланта 114 111
  • Голдън Стейт Хюстън 115 80
  • Рилски спортист Черно море 79 93
  • Лукойл Балкан 82 81
  • Атланта Кливланд 82 94
  • Голдън Стейт Хюстън 99 98
  • Атланта Кливланд 89 97
  • Политехника НСА 75 89
  • Голдън Стейт Хюстън 110 106
  • Брикс Найки 68 48
  • Брикс Найки 86 65
  • Балкан Рилски спортист 84 65
  • Кучетата от Младост София Суперсоникс 70 95
  • Хюстън ЛA Клипърс 113 100
  • Найки Брикс 77 68

Интервюта

Мениджърът на Александър Везенков: В НБА може да направи нещо невероятно

По-добър е от доста играчи в Драфта, категоричен е Николаос Лоцос

20.05.2015 г. | Интервюта

Лидия Върбанова пред BBALL.BG: Навиците ни определят като личности

Влюбих се в играта в спортното училище във Варна, споделя още бившата националка

05.05.2015 г. | Интервюта

Кош със сирената раздели Иванов и Трабзонспор от трофея в Еврочалъндж

Българинът и отборът му останаха със сребро в третия по сила турнир на Стария континент

26.04.2015 г. | Новини

Видео акценти

Фейсбук статус

Гост на BBALL.bg

Александър Везенков| Гост на BBALL

Ако симпатизирате и се радвате на успехите на талант №1 на българския баскетбол, можете да изпращате вашите въпроси на имейла ни - bballbg@gmail.com

Рубрики

Пореден Ноа-Лебронов конфликт завърши с двойно техническо и сърдит Крал

В не дотам мирната дружба на Леброн Джеймс и Джоаким Ноа бе добавена нова страница по време на мач №3 от полуфинала на Изток между Кливланд Кавалиърс и Чикаго Булс.  В третата част на двубоя, който в крайна сметка завърши при 99:96 в полза на "биковете", Ноа фаулира Джеймс, и според звездата на Кавс, французинът отправил по негов адрес жлъчен и агресивен коментар.  "Аз съм баща на три деца. Това беше ужасно неуважително", заяви обиденият Леброн, и добави: "Нямам нищо против да се конкурирам с Джо. Обичам конкуренцията, но границата трябва да бъде поставена там. Обидите му бяха съвсем ненужни." 10 секунди по-късно Джеймс подлъга защитника си Джими Бътлър и се насочи към коша за забивка. Ноа се доближи, за да се включи в отбраната, но след като атрактивно завърши изпълнението си, Леброн хвърли дълъг, провокативен поглед на френския национал.  Моментално реферът Тони Брадърс наду свирката за техническо нарушение, след което застана между двамата. Ноа се върна към Джеймс, и веднага бе "възнаграден" със същото.  Центърът на Чикаго обаче видял нещата другояче: "Неуважително ли? Уважавам Леброн адски много. Ние сме просто двама играчи, които се опитват да печелят. Това е всичко." Днешното спречкване бе поне третият случай, в който "любезностите" между двамата завършват с двойно техническо.  През 2009 г. Ноа се засегна от танца на Джеймс по повод голямата разлика, натрупана в един от мачовете. Французинът се разкрещя на Леброн от пейката, той пък се доближи до него, за да му търси сметка, и двамата отново трябваше да бъдат разтървани.  В плейофите на 2013-а между Булс и Маями Хийт Ноа обви ръцете си около Краля по време на пробив, след което отново двамата започнаха да крещят в лицата си, и бяха санкционирани с технически.  При загуба на Чикаго от Маями през 2011 г. пък Ноа обвини Джеймс и отбора му в "театрални умения".  За последните шест години Джеймс и Ноа са изиграли общо 18 плейофни срещи един срещу друг. И макар да бяха съотборници в Мача на звездите, и често да пускат комплименти за другия пред медиите, взаимната им липса на симпатия е повече от очевидна.   

09.05.2015 г. | Слухове по мрежата

Диетата, с която отслабна Леброн Джеймс

Това лято Леброн Джеймс отслабна с около 7 кг., за да се подготви за предстоящия сезон. Неговата тайна? Премахна въглехидратите.    Подходът не е нищо ново. Преминава се от храни с високо съдържание на въглехидрати към такива с ниско. Ефектът, който се цели, е стопяване на мазнините. Това е бърз начин да отслабнете, като същевременно поддържате мускулите с много движения. Ход, който може да предотврати контузии и ще увеличи енергийните резерви на организма. Без значение дали сте спортисти или не.    И стъпките, към които трябва да се придържате в продължение на месец, са три:   1. 50/30/20: Стремете се да поемате 50% от калориите си от добри мазнини, 30% от протеини и 20% от здравословни въглехидрати. В идеалния случай цели плодове и зеленчуци.   2. Увеличете добрите мазнини: Най-важно е да различавате лошите от добрите мазнини. Към лошите спада истинският злодей, който се съдържа в храните, на чиито етикети пише "хидрогенирано" или "частично хидрогенирано" масло, и в които се крият много повече преработени храни, отколкото си мислите. Разлика не правят най-широкоразпространените салатни сосове, съдържащи рапица и други растителни масла. Към добрите се включват орехи, бадеми, авокадо, зехтин и дори мазните риби като сьомга и сардина. Не е нужно да избягвате наситените мазнини на месото. Многобройни големи проучвания не са успели да намерят някаква връзка между консумацията на наситени мазнини и сърдечно-съдовите заболявания. Освен това телата ни се нуждаят от тези мазнини, за да спомогнат усвояването на хранителните вещества.   3. Не прехапвайте: Много хора биха казали, че за да подтискаш апетита има нужда от чести малки хранения през деня, но те повишават нивата на инсулина и се намесват в изгарянето на мазнини. Не гладувайте, но избягвайте прехапванията между основните хранения.   Четирите седмици на Леброн   Първа седмица: Без въглехидрати на закуска. В първата седмица не се притеснявайте и не променяйте обяда и вечерята си. Просто се уверете, че закуската Ви не съдържа въглехидрати. Хапнете, например, две яйца, приготвени в екстра върджин зехтин, гарнирани с авокадо. Или пиле. Ще усетите разликата веднага, ще имате енергия още от сутринта.   Втора седмица: Пригответе обяда си вкъщи. За да не се притеснявате какво ще хапвате наобяд, просто свикнете да подсигурите обяда у дома и да го отнесете със себе си на работа. В ресторантите и заведенията за бързо хранене порциите са твърде често огромни и претъпкани с въглехидрати и лоши мазнини.   Трета седмица: Нисковъглехидратен обяд. Можете да включите салата с пиле, риба тон, пържола, или дори по-твърдо сварено яйце, плюс орехи, авокадо, екстра върджин зехтин.   Четвърта седмица: Нисковъглехидратна вечеря. Печено във фурна или на скара агнешко/пилешко/риба със зеленчуци или салата. Позволено е и малко сирене. Свеж десерт от плодове. Избягвайте ориз, хляб и тестени изделия.  

01.10.2014 г. | Булевард

Блогъри

Събирайте си папките, чиновници

Днес Лукойл и Балкан откриват битката за титлата при мъжете в Правец. Серия, която тиктака като бомба с часовников механизъм. Благодарение на некомпетентността на Дисциплинарно-административния съвет на НБЛ, отнел правото на „зелените“ на домакинство в третия двубой. Причината? “Многократни скандирания от трибуната с фенове към съдиите на последния двубой с Рилски спортист с “Курви сте, курви сте.” С тази си постъпка, господата от ДАС доказаха, че вкупом трябва да си оберат крушите от родния баскетбол и да си изберат друга материя, над която да упражняват будна гражданска съвест. Да накажеш отбор да не играе в своята зала, защото феновете му са изразили вербално позицията си, е кощунство. Та какво скандират агитките на Левски в София, на Черно море във Варна, както и привържениците на играта в Ямбол, Плевен, Русе, Монтана, Хасково? Нима те изпълняват арии на Джузепе Верди? След години наред безпринципност и подминаване тихомълком на чутовни нарушения на Дисциплинарния правилник, след години наред наколенки и компромиси, изведнъж станахме принципни. Да де, ама в името на какво? В името на хората, които лягат и стават с баскетбол в сърцето? Моля? Не, не мисля. Мисля, че комисиите, на които НБЛ и БФБ е дала честта и тази отговорност да РЕШАВАТ ЧОВЕШКИ СЪДБИ, са пълни с физиономии, тотално неподготвени и непознаващи психологията на спорта. Феновете на Балкан ще бъдат с отбора и на Луната. Както биха сторили феновете на всеки друг отбор. Решението на ДАС е петно, хвърлено и по Лукойл, който нито е искал подобен реверанс, нито има нужда от него, а сега, за капак, е в ролята на звероукротител, защото нали никой в БФБ и НБЛ не се съмнява, че два часа преди мача днес в Правец вече ще бъде страшно?! Решението на ДАС е взето от шайка чиновници, които само наместват очилата си и дълбаят с нос в правилници, за които после се опрадават, че са гласувани от клубовете. Ровят с нос и наплюнчват пръст, обезглавявайки БЪЛГАРСКИЯ БАСКЕТБОЛ. Колко от тези чиновници ходят на баскетбол? Колко от тях са гледали баскетбол в Гърция, Турция, Сърбия? Колко от тях поне гледат баскетбол от Евролигата? Странно как до никой във въпросната комисия не достигнаха скандиранията от варненската публика “Мафия, мафия!” към реферите на срещата между на четвъртия двубой между Лукойл Академик и Черно море от полуфиналите. Връщаме се малко по-назад. На 7 май ДАС наказва женският Хасково 2012 с глоба в размер на 300 лв. и провеждане на една среща пред празни трибуни през 2015/2016. Санкцията е наложена заради скандирания от страната на феновете към съдиите – “Тримата педали”. Дали пък според ДАС, определението “Курви сте” е много по-обидно от „Педали сте“? Кой определя цената на обидите в българския баскетбол?! В държавица, която е „пример“ за спазване на закони, в която всичко е наред и си живеем като царе, етиката и изтънчения език на привържениците в залите са най-големия ни проблем. Отговорите си ги задръжте. Отговори си струва да давате, ако можехте, а вие не можете. Вие знаете само да се оправдавате и да топите другарчето до вас, когато някой оцапа гащите си с решение, което отлично знаете, че е СМЕШНО. Много ясно, че нямаше как да отмените веднъж взетото решение, както ви призова инж. Петър Георгиев за промяна или отлагане. Тогава съвсем бихте ударили чело в дъното на собствената си некомпетентност. В Ботевград, вместо да се радват, че имат минимум сребро и да мислят как да изненадат Лукойл, отнесоха казуса към Арбитражната комисия, чието решение се очаква в понеделник (25 май). Все тая е какво ще решат там. Горчивото усещане, че Балкан е прецакан нарочно, остава. Белята стана. Ботевград се кани на Правец все едно идва нова междусъюзническа война. Лукойл наема допълнителна охрана, за да не допусне безредици пред залата. Зала, която ще бъде пълна в сезон, в който често виждахме уродливите усмивки на празните трибуни – тежък наказателен вот за управлението на баскетбола ни! Събирайте си папките и по чиновнически да ви няма, господа. Чашата преля. По-жалки не бихте и могли да бъдете. Тъжното е и че сега като четете, защото вие винаги четете, ще бъдете обидени, а няма да се засрамите. Няма и да ви трогна, ако ви кажа, че не е далече времето, когато в залите ще отеква само ехото от скърцащи маратонки на фона на пустите и студени празни трибуни. Хубава събота и честито Ви начало на финалната серия!

23.05.2015 г. | Блогъри

Родени за бяганe: Част 3

Преобладаващото мнозинство от спортистите (б.а. около 75%) тичат пета-пръсти, като човек би си помислил, че това е най-естественият начин за тичане. В този ред на мисли продължаваме поредицата, която нарекох "Родени за бягаме". Ето едни твърдения, които ще Ви накарат да се замислите и логически да стигнете до правилния извод: - Стресът, причинен от тичането пета-пръсти от всеки контакт (б.а. удар) на петата със земята се прехвърля нагоре по кинетичната система в коляното и тазобедрените стави, което произвежда прекомерно налягане и може да доведе до дегенеративни ставни заболявания и др. артритни състояния. - Тичането на пети изисква много повече енергия. Петата спира естественото движение на тялото, което трябва да е напред.  - Петата причинява прехвърлянето на тегло, за да се премине от петите до възглавничките на краката, което поставя прекомерен натиск върху свода. Повтарящият се натиск върху арката може да причини загубата й, както и прекомерна пронация и промени в плантарната фасция, която може да доведе до още по-големи деформации в ходилото. Крис Макдугъл, открил тайната на племето Тараумара, чиито представители тичали дълги разстояния без обувки и без каквито и да било случаи на наранявания. Техният естествен модел на походка и тичане е от векове назад, използвайки чифт кожени сандали или боси. Те си служат с предната част и възглавничките на ходилото, което премахва излишното напрежение върху мускулите и ставите, давайки възможността да тичат стотици километри. Очевидният въпрос е, в нашия модернизиран живот на удобство бихме ли издържали подобни условия както племето Тараумара? Ако спрем да тичаме пета-пръсти и започнем да работим с предната и средна част на крака, ще използваме ли нашите мускули и става по-ефективно и по-дълго, без да понасяме травми и наранявания? Защо все още повечето хора тичам пета-пръсти? Отговорът може да лежи някъде между разпространението на модерни дебели подметки, маратонки и съвременния начин на живот, който непрекъснато насърчава към повече комфорт, изолиране на нашата функционалност чрез удобство, което драстично намалява нуждата ни от физическата активност. Когато свикнете да носите маратонки с дебели подметки, възглавничките под краката ви спират да изпълняват функцията си. Съзнанието ги изключва, защото не е нужно да се притеснявате как да стъпвате, има ли неравност на терена, мускулна дегенерация и нервна сетивност. Повечето хора търсят причината в маратонките и ортопедични стелки, когато имат проблем с краката. Той възниква, когато лошата форма и начин на движение изпреварват временната корекция. Когато болката и дискомфорта вече са на лице независимо от това, което имате на краката си (б.а. обувки, стелки, ортези и др.), започвате да търсите източника на вредата. Решението не е най-новият чифт маратонки с дебели подметки, гелове и системи. Решението е в начина на движение, мобилността и физиологично-анатомичната функционалност.  Добро начало към решаването на проблемите е смяната с по-ниски маратонки, които са максимално близо до земята. Това ще активира краката и постепенно ще отключи потенциала и функцията, за която е създадено вашето стъпало, а именно да абсорбира натиска при ходене и тичане без да създава излишно напрежение. Първата стъпка е плавната сменя на плоските маратонки с тези, които сте използвали преди, докато стигнете до момента, в който може да направите първите си стъпки, тичайки с ниска подметка. Започнете бавно и прогресивно и с всеки ден увеличавайте разстоянието и натоварването. Четири стъпки за промяна на техниката на тичане: 1. Стойка на тялото - леко изведена напред. 2. Работа с гравитацията - тежестта на тялото да Ви тласка напред. 3. Ходилото трябва да се приземява под центъра на тежестта и тялото. 4. Тичайте с по-къси крачки и се приземявайте с леко свити колене.  С малко практика, тези четири точки в голяма степен ще Ви помогнат да започнете вашия преход от пета-пръсти към пръсти-пета. Препоръчвам Ви да започнете с по-кратки разстояния, така че можете да работите върху техниката. В много случаи, когато промените техниката си, тялото ви се нуждае от възможност за адаптация. Има вероятност да изпитате натоварване и напрежение в началото, особено в областта на прасците. Трябва бавно да увеличите разстоянието, като може да завършвате бягането със старите си маратонки, когато глезените и прасците Ви се изморят. Насреща съм при нужда от консултация по темата. Всичко свързано със здравословното хранене и начин на живот, можете да намерите на личната ми страница във Фейсбук, която ще ви бъде от голяма полза: KEY BODY PERFORMANCE! До нови срещи!

19.05.2015 г. | Блогъри